S'obre el Període d'inscripció per als tallers d'Educació en drets humans i Memòria Democràtica abordant el discurs d'odi.
El projecte proposa realitzar dos tallers a grups diferents d'alumnes de secundària (3er o 4rt), Batxillerat o de Cicles formatius, en un Centre Educatiu de les Comarques de Girona. Es tracta d'un projecte pilot que té el suport de la Diputació de Girona i, per tant, no té cap cost per al centre educatiu.
El perquè de tot plegat:
Els darrers anys s’ha incrementat la normalització i acceptació de discursos xenòfobs, autoritaris i contraris a la dignitat bàsica de l’ésser humà.
La manipulació de la informació i la tergiversació dels fets actuals i històrics troba molts espais d’influència, especialment a través de les xarxes, afectant tota la població i especialment a les persones joves.
El discurs d'odi s'està estenent més de pressa que mai com a resultat del creixement del nombre de persones usuàries de les xarxes socials i la normalització dels discursos xenòfobs i populistes. Aquests discursos tenen el potencial generar ideologies extremistes violentes, i d'encendre i alimentar la violència cap a grups humans. Alhora discrimina i infringeix els drets humans individuals i col·lectius, i soscava la cohesió social.
Per aquesta raó, l’Associació d’educadors en drets humans, desenvolupa aquest projecte pilot, implementant una sèrie de tallers participatius per desenvolupar el pensament crític i abordar el discurs d’odi des de metodologies innovadores per despertar la curiositat sobre aspectes de la memòria democràtica i els drets humans tot abordant el discurs d’odi. El projecte té, a més, raons d'interès social amb la utilització de metodologies participatives que promouen els valors de la participació democràtica i la dignitat humana.
Es tracta d’oferir propostes per aproximar l'educació en valors i drets humans a municipis de les vuit comarques gironines, seguint la recomanació de la UNESCO, i consolidant activitats de drets humans, memòria democràtica i justícia global.
La recomanació, ara sota el nom de Recomanació de 2023 per a l'Educació per la Pau i els drets humans, la Comprensió i Cooperació Internacionals, les Llibertats Fonamentals, la Ciutadania Global i el Desenvolupament Sostenible, és una eina clau a l'hora d'establir uns estàndards i que l'educació serveixi per promoure una pau duradora i impulsi el desenvolupament humà.

Els Centres d'educació que hi estiguin interessats rebran informació més detallada de l'oferta de tallers, que s'adaptaran a les necessitats i característiques del grup i el context.
En el marc del projecte oferim tallers interactius de:
- Memòria democràtica
- Introducció als drets humans
- Prevenció del discurs d'odi
- Justícia global
Ens podeu contactar a través del correu de l'entitat:
O bé, omplint el formulari en línia:
Per a qualsevol altre aclariment, també ens podeu contactar directament a aquest correu i us podem trucar a l'hora que ens indiqueu.

Projecte amb el suport de la Diputació de Girona